Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhite, Richard T.; Arzi, Hanna J.
TitelLongitudinal Studies: Designs, Validity, Practicality, and Value
QuelleIn: Research in Science Education, 35 (2005) 1, S.137-149 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0157-244X
DOI10.1007/s11165-004-3437-y
SchlagwörterLongitudinal Studies; Test Validity; Science Education; Research Methodology; Science Curriculum; Experimental Teaching; Research Design; Evaluation Utilization; Research Utilization
AbstractAiming to encourage longitudinal studies in science education, we clarify conceptual and methodological aspects of longitudinal research. We use the studies that other articles in this issue describe to illustrate these aspects. The illustrations range from attempts to promote long-term change through experimental teaching to investigations that describe change without intending to affect it. For both experimental and descriptive studies we discuss the validity of conclusions and insights, and how threats to validity may be reduced or eliminated. We highlight implications for teaching and the curriculum, and for the conduct of research. We describe the practicalities of longitudinal research, referring to time, resources, management of data, and attrition of subjects, and end with a summary of reasons why longitudinal studies are valuable. (Author).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: